hits

Slutt og kjp rosa slyfe-rl!

Oktober er over oss, det er en mned i brystkreftens tegn. Og vi kjper random "piss" som aldri fr for sttte kreftforeningen. Jeg blir s irritert! Slutt med det! Doble heller bidraget ditt til den gode saken.

"Jeg stttet kreftsaken skikkelig i r, kjpte denne rosa undertysskuffedeleren OG kologiske klesklyper i bambus og greier..." Serist! Kutt ut!!!!

Samvittighet er en av de beste salgstriksene i boka for alle som selger noe. Nr du kjper denne, sttter du *god sak* med X kroner. Ikke alle slike empatitilbud er bra for deg. Kutt dem ut!


Men Kristin, det handler ikke om meg. Det handler om den gode saken... er du HELT EGOIST?

 

I r handler det om...

Ikke deg og ikke meg. Ingen av oss, faktisk. Ikke om firmaet bak det gode samaritantilbudet heller, som jo er de som tjener den strste shitloaden av penger p at du kjper produktet.

Oktober er en rosa mned, og en mned for opplysning rundt brystkreft. I r er fokus for aksjonen senvirkninger etter kreft, blant annet den "usynlige" tilstanden fatigue hos brystkreftrammede. Bde cellegift og strling er effektive virkemidler mot kreftceller, men i mange tilfeller pfrer de ogs stor skade p det friske vevet rundt, p nerveceller, hudens elastisitet og nrliggende organer. Det er ikke all smerte du ser, og det er helt knall at det rettes fokus mot brystkreftrammedes senvirkninger. 

Det handler om viktig opplysning og oppreisning til en gruppe kreftrammede hvis problemer er underkommunisert. De er erklrt "friske", men samfunnet trenger forst at de ikke er friske. At de hermetegnene rommer s utrolig mye.

 

Hva br du gjre for sttte brystkreftsaken?
 

Du skal i alle fall ikke g fem p alle kjp markedsfringen mener du br gjre "for sttte brystkreftsaken". Hvis en ser p kostnaden av produktene som selges, er det svrt lite av summen som faktisk gr til brystkreftsaken. I noen tilfeller er det observert s liten andel som ned til lommerusk.

Mange bedrifter vet at veldedighet selger, og markedsfrer en hel haug med random varer til sttte for brystkreftsaken. Stsj som ikke p noen mte bidrar til at saken fr mer synlighet eller oppmerksomhet. Stsj som reflekser, rosa-slyfe pin etc gjr i det minste at saken blir mer synlig. Det samme kan man slett ikke si om mange av de kreative forslagene der ute, for eksempel vaskepulver og burger.

 

Hvordan dobler vi bidraget til kreftforeningen?

 


Et eksempel som er nrliggende for min del er at Tupperware selger to sm flasker til 139 kroner, hvorav 10 kroner gr til brystkreftsaken. Har du alltid lett etter to sm, knallrosa flasker, er dette en grei deal. Da fr du flaskene dine, mens brystkreftsaken internasjonalt fr en tier. Kjper du dem derimot kun for sttte brystkreftsaken, har jeg en liten apropos til deg:

Tenk deg at du fr muligheten til doble timelnna di. Hvor stor forskjell hadde ikke det hatt? Hadde ikke det vrt ganske genialt om alle bare kunne doble bidraget til kreftforeningen ogs?



Doble sttten, og spar penger samtidig

 

En dobling av ditt bidrag til kreftforeningen ville betydd gi 20 kroner. Og ikke kjpt flaskene i eksempelet. Da hadde du spart 119 kroner, og bidratt DOBBELT s mye til den saken markedsfringen oppfordrer deg til sttte.

DOBBELT s mye. 

Tenk deg om to ganger p alle rosa-slyfetilbud som kommer din vei denne mneden. Lypsyl, tupperwareflasker, vtservietter, sokker, burger, you name it. I facebookgruppen Sparekollektivet, gruppen for deg som vil spare penger, fikk jeg ogs tips om at poseklyper er en slager i r.

 


Et viktig sprsml i oktober blir derfor: Trenger jeg denne varen, eller kan jeg heller doble bidraget til den gode saken OG spare penger i samme slengen? Sttt kreftforeningen direkte HER.

 

 

Del gjerne denne saken om du er enig i at vi skal doble bidraget til kreftforeningen i stedet for handle en hel haug med stsj.

 

Psst, har du lest denne? 8 enkle trinn - slik kan du bruke mindre penger p mat.

 

#kreftforeningen #rosaslyfe #oktober #rosaoktober

breast cancer
Licensed from: Gstudio Group / yayimages.com

For et fantastisk innlegg og for en flott oppfordring! Har delt innlegget ditt - OG stttet Kreftforeningen ved kjpe 2 rosa plastflasker. (Bortsett fra at jeg droppet flaskene og g hele belpet til kreftforeningen...)

P samme mte som man aldeles ikke br ringe inn belp p givertlf. uansett hvem som samler inn penger. Det meste gr bort i utgifter til nettopp driften av telefonen. Finn kontonummer og sleng inn penga der.

Den rosa slyfa er vel helst et giverbevis for mange s de kan vise frem at de sttter en god sak. Man br kunne legge av seg det litt smnarsissistiske behovet for reklamere for hvor gavmild man er. :)

Skriv en ny kommentar

Ja takk, send meg sparetriks p mail

* indicates required