100 % økning på Bloglovin på under et døgn!

Fantastisk økning, utrolig gøy, knappen fungerer og alt er skøy.Men, sitter du klar med gratulasjoner, må du nok vente litt. Prosenttall er fine alene, men de sier ingenting om noe som helst, før du i tillegg knytter det opp mot andre tall. Tenk da, 100 % økning på Bloglovin på under et døgn!

Hvis jeg hadde sagt at i går var det bare jeg som likte bloggen min på bloglovin, og i løpet av natten kom det en til, hadde du neppe vært på gratulasjonens rand. Nå er du teit igjen vel, Sparing?

Nei, for butikker rundt omkring i hele Norge spekulerer i at vi ser oss blinde på prosent, og ikke tar prisen med i beregningen. Så du bør tenke på det og vite om det. Jeg har aldri vært redd for å bruke teskje. 

2 eksempler:

Kiwi får hundretusener til å melde seg inn i en kundeklubb som gir 7,5 % trumfbonus på frukt og grønt. Min påstand er at få av disse kundene kommer til å studere prisene på frukt og grønt, eller engang vurdere om de kan få en bedre deal et annet sted. De får jo “prosenter”. 7,5% er 1,5 kr pr tjuekroning. Hvis forskjellen i pris er større enn det, bør du kjøpe andre steder.

Kappahl reklamerer av og til med 50 % på rød pris. Det mange da tror er at det er halv pris av halv pris, ettersom røde priser har et rykte på seg for å være halve. Vel, hvis jeg da sier at Kappahl ofte setter ned varen 10 eller 15 kroner for å få på en rød lapp, og så kjører halv pris av det, er dette noe du har plukket opp? Da blir det jo ikke halv pris av halv pris i det hele tatt. Men du får fortsatt 50 % av den røde prislappen.

Forskjellen på en vare till 200 kr utgjør: nedsatt 15 kr og 50 % avslag 92,50 kr. Halv pris av halv pris: 50 kr.

Ikke få stjerner i øynene av prosenttegnet. Prosenter er ikke prosenter. Butikkene vet å utnytte at mange kun ser på tallet før prosenttegnet, og ikke tar med pris i beregningen.

Og om du vil bidra til prosentvis økning hos Bloglovin også til i morgen, er knappen fortsatt på denne siden—>

#salg #prosent #bloglovin #tips #lørdag #shopping #teskje

 

8 kommentarer

Siste innlegg