Hva vil det si å være Customer Manager i blogg.no?

Den offisielle “stillingsbeskrivelsen” finner du HER. Hovedoppgaven så langt har vært å svare på mailer som blir sendt inn til [email protected], og det jeg har gjort klart mest av er å slette gamle, uønskede blogger. Jeg har også vært med å ordne Påskequiz og andre småting. 

Akkurat nå er jeg nok i det jeg vil kalle en opplæringsperiode med nittigraders læringskurve, og ettersom jeg er veldig glad i å lære nye ting, sier jeg stort sett ja til det meste. Så får vi se da, hva arbeidsoppgavene kommer til å bestå i fremover. Det er egentlig opp til Toril, Community Manager, å bruke meg der det trengs. Heldigvis er både Toril og Ludvig fantastiske å forholde seg til, og svarer på både gjennomtenkte og idiotiske spørsmål. Spesielt imponert over hvordan de besvarer de spørsmålene som for dem med deres bakgrunn er selvsagte, men for meg som person uten programmerings- eller IT-bakgrunn er helt ukjent.

little human,big magnifier
Licensed from: koun / yayimages.com

I frivillig ligger at jeg ikke er en vanlig ansatt med lønn, men en frivillig person i teamet. Frivillig arbeid er ikke noe som er fremmed for meg, jeg har mange år bak meg i frivillige organisasjoner i ulike verv og i ulike organisasjonsledd, og har fått utrolig mye ut av det tidligere.

Den største forskjellen for min del er at når jeg logger på bloggen nå, har jeg også supportsystemet ved siden av, og ser om det er noe jeg kan hjelpe til med. Jeg føler meg veldig heldig som har fått muligheten til å jobbe litt i kulissene i blogg.no, å lære masse nye ting og utfordre meg selv. Spesielt ettersom hele blogguniverset er nytt for meg, jeg begynte for de som ikke vet det å blogge helt i slutten av januar.

Så får vi se da, om jeg blir levert tilbake etter prøveperioden. Pr nå kan du risikere å støte på meg pr mail på [email protected]

9 kommentarer

Siste innlegg